2008年7月7日

I Hope You Dance-Ronan Keating

寫論文總是會有苦惱的時候,所以我要來開個音樂專區。
以下是第一篇,這大概可以做為當父母的人的心聲。鑑於身邊的朋友們都快要邁入做人媽媽的階段,這首歌送給已經是父母的以及未來是父母的人。當然,還要送給我這種歌迷!! 哈哈!!



I hope you never lose your sense of wonder
我希望 你永遠不會失去活著的感受

You get your fill to eat, but always keep that hunger
盡情享受生活之餘 但保有渴望的心

May you never take one single breath for granted
生命中的沒有任何一秒是理所當然

God forbid love ever leave you empty handed
上天也不會讓你的愛情空手而歸

I hope you still feel small when you stand beside the ocean
我希望當你佇足在海邊 仍然覺自我的渺小

Whenever one door closes I hope one more opens
當一扇門關上時 我希望有更多門開啟

Promise me that you'll give faith a fighting chance
答應我 你會為自己的信念而努力

and when you get the choice to sit it out or dance,
你可以選擇原地踏步 或是翩翩起舞

I hope you dance,
我希望你 翩翩起舞

I hope you dance
我希望你 翩翩起舞

I hope you never fear those mountains in the distance
我希望 你永遠不要畏懼遠方的山巒

Never settle for the path of least resistance
千萬不要選擇最平坦的路

Livin’ might mean takin’ chances, but they're worth takin’
人生或許都在做選擇 但值得碰碰運氣

Lovin’ might be a mistake but it's worth makin’
愛情或許只是個錯誤 但值得你去犯錯

Don't let some hell bent heart leave you bitter
別讓困難折損你的熱情 空留遺憾

When you come close to selling out, reconsider
當你有了壞念頭時 請三思而行

Give the heavens above more than just a passing glance
別忽視世上所有美好的事物

And when you get the choice to sit it out or dance,
你可以選擇原地踏步 或是翩翩起舞

I hope you dance 
我希望你 翩翩起舞

I hope you dance 
我希望你 翩翩起舞

I hope you dance 
我希望你 翩翩起舞

I hope you dance 
我希望你 翩翩起舞

time is a wheel in constant motion always
時間是一個轉動不停的輪子

rolling us along
讓我們不斷前進

tell me who wants to look back on their years and wonder
告訴我 誰會希望在回首過去時

where those years have gone
悠悠長嘆 虛度光陰

I hope you still feel small when you stand beside the ocean,
我希望當你佇足在海邊 仍然覺自我的渺小

Whenever one door closes I hope one more opens,
當一扇門關上時 我希望有更多門開啟

Promise me that you'll give faith a fighting chance,
答應我 你會為自己的信念而努力

And when you get the choice to sit it out or dance,
你可以選擇原地踏步 或是翩翩起舞

dance (hold for 2 4 counts), 

I hope you dance,
我希望你 翩翩起舞

I hope you dance 

I hope you dance 

I hope you dance 

I hope you dance 

time is wheel in constant motion always
時間是一個轉動不停的輪子

rolling us along
讓我們不斷前進

tell me who wants to look back on their years and wonder
告訴我 誰會希望在回首過去時

where those years have gone
悠悠長嘆 虛度光陰

沒有留言: